عاشقانه

عاشقانه مینویسم برای عاشقانه واقعی

عاشقانه

عاشقانه مینویسم برای عاشقانه واقعی

عاشق عشق

عاشق عشق

نسیم دلکش کوویت

مرا از عشق میراند

ولی تنهاترین شبنم

سرود عشق میخواند

من چشم هایم را

برای عشق می شویم

و با هر قطره اشکم

تو را در عشق می جویم

ولی من همیشه عاشقم

عاشق عشقمو صادقم

« محمد بهرامی»

صدای ساز من

صدای ساز من

ای ساز ناز من ، سرد و ساکت مانده ام

ای صدای ساز من ، تنها من مانده ام

در میان دست توست ، شهپر پرواز من

من صمیمی تر شدم تاتویی همراز من

عرش زیر پای توست ، شعر من آواز من

این من و این بار غم ، فکر تو دمساز من

من شکستم این سکوت تا توباشی راز من

گرچه پایانم رسید این تویی آغاز من

این من و این هجر تو ، ناله و این ساز من

تو چرا ساکت شدی ای صدای ساز من

« محمد بهرامی »  

محو و مات *** نایافته *** غروب عشق

محو و مات

گفته بودی که : - « چرا محو تماشا منی؟

                                           و آنچنان مات، که یکدم مژه بر هم نزنی ! »

- مژه برهم نزنم تا که ز دستم نرود

                                           ناز چشم تو به قدر مژه بر هم زدنی!

                                                                                         « فریدون مشیری »

****    ****    ****

نایافته

گفتی که :

- « چو خورشید ،زنم سوی تو پر،

چون ماه ، شبی می کشم از پنجره سر !»

اندوه که خورشید شدی ،

                                 تنگ غروب !

افسوس که مهتاب شدی ،

                                  وقت سحر !

                                                                                    « فریدون مشیری »

****    ****    ****

غروب عشق

چقدر سخت است ،

                          کسی را دوست داشتن ...

ولی هر دم از او ،

                         دل را شکستن ...

چقدر سخت است ،

                          در تنهایی نشستن ...

ز یاد عشق او ،

                       هر دم گریستن ...

چقدر سخت است ،

                         این دل سپاری ...

که بر هر که بسپاری ،

                            یاری ز یاران هرگز نیابی ...

چقدر آسان شده ،

                       عاشق شدنها ...

چقدر مضحک شده ،

                         عاشق شدنها ...

                                                                    « الوا حاجی علی اکبری »